RO-lates

RO-lates

RO-lates Fysisk og mental træning RO-lates er en særlig træningsform der kombinerer grounding, pilates, meditation og intention.

Dens unikke kombination er særdeles effektiv, og styrker dig både mentalt, kropsligt og sjæleligt.


Du opnår RO, mental og fysisk balance, viden om RO, træning af din kropsholdning, toning af dine muskler samt stærk core gennem et intensivt RO-lates træningsforløb.


RO-lates er til dig, som har brug for at styrke din mentale og fysiske tilstand og dermed træner hele dig på én og samme tid. Som henholdsvis fysioterapeut & pilates instruktør og kandidat i psykologi & sundhed, tilpasser vi øvelserne til dig ud fra dit behov og formåen. 


RO-lates træning består af fire elementer:

1. GROUNDING

2. PILATES

3. MEDITATION

4. INTENTION GROUNDING


Kombinationen af grounding, pilates, meditation og intentiongør RO-lates træning til en gave for krop og sind.


Grounding

Får dig ned i din krop, så du kommer væk fra dit hoved og dit tankemylder, lidt ligesom metakognitiv terapi. Kroppen bliver mere skarp, du bliver rolig, og så har grounding en forebyggende effekt på skader, når den udføres inden træning. Grounding øger derudover din positive selvopfattelse.


PILATES

Pilates træner musklerne udholdende og ”lange”. Derfor skal hver øvelse gentages 15 gange, for at opnå den ønskede effekt. Pilatesøvelser gør dig stærk og udholdende, ligesom du vil opleve dig mere smidig. Denne kombination gør, at de muskler og det væv, som pga dårlig holdning, stress og tristhed er blevet for kort, og det væv, som af samme årsager er blevet for langt, nu vil finde ind på sin naturlige plads. Dermed vil du opleve du bliver mere rank, kommer i bedre kontakt med dig selv, og dit fysiske og mentale helbred øges markant.


MEDITATION

Hver RO-lates træning afsluttes med 10-20 minutters meditation. Medtionspraksis i RO-lates fokuser på afkoblet opmærksomhed, der er baseret på metakognitiv terapi. Dvs. du trænes i at være MED dine tanker, uden at gå IND i dine tanker.


INTENTION

Når du er færdig med at meditere, så guides du til at mærke efter, hvad træningen har givet og betydet for dig, på den måde øger du din selvoplevelse og self-efficacy.